חובותיו של בעל רישיון

ביום 22.12.13 ניתנה החלטתו של בית המשפט בחדרה, מפי כבוד השופטת הדסה אסיף, בבקשה למחיקת התביעה על הסף בעניינה של צ'רלטון כנגד סחר אבו סאח. צ'רלטון טענה באותו עניין כי יש בידה רישיון שידור בלעדי בישראל בשפות עברית וערבית. הנתבע טען כי התובעת לא הביאה כל מסמכים המעידים על כך ולפיכך יש למחוק את התביעה.

וכך קבע בית המשפט:

1. צ'רלטון מסרה רק חלקים מההסכם שרב הנסתר על הגלוי שם ולא ניתן ללמוד על רישיון בלעדי בישראל לצ'רלטון (להיפך – ממה שכן גולה נראה שאין לה זכות ייחודית בהקרנה פומבית אלא בשידור בלבד).

2. בנוסף, בהתאם לסעיף 54 לחוק זכות יוצרים חובה היה על צ'רלטון לצרף את נותנת הרישיון לתביעה או לבקש מבית המשפט לפטור אותה מצירוף כאמור.

3. לפיכך, מכיוון שלא ביקשה צ'רלטון לתקן את כתב התביעה ואין מדובר בפגם אחד אלא במספר פגמים מהותיים שיורדים לשורשה של עילה, צ'רלטון תישא בהוצאות הנתבע בסך 8,500 ש"ח והתביעה כנגדו תימחק.

לעיון בהחלטה, המהווה פסק דין – ת"א (שלום חדרה) 18812-01-13 צ'רלטון בע"מ נ' אבו סאח (פורסם במאגר נבו, החלטה מיום 22.12.13).

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר, ליווי חברות ותובענות ייצוגיותאין לעשות שימוש כלשהו בסיכום ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן