העתקת אתר אינטרנט – הפרת זכויות יוצרים

ביום 26.12.13 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בפתח תקווה, מפי כבוד השופט נחום שטרנליכט בת"א 9864-07-08 דורנט (1991) ישראל בע"מ נ' אלפא קפיטל קאר ליס בע"מ. אותו עניין נסוב סביב שאלת הפרת זכויות היוצרים באתר אינטרנט בין חברות ליסינג מתחרות.

התביעה הגיעה לפתחו של בית משפט השלום לאחר שהוברר בבית המשפט המחוזי כי אתר האינטרנט המפר כבר אינו קיים וכי השאלה הבלעדית שנותרה היא שאלה של סעד כספי, שהועמד על סך של 1,500,000 ש"ח (נטען ל-15 הפרות זכויות יוצרים, ולפיצוי של 100,000 ש"ח בגין כל הפרה).

בית המשפט קבע כך:

1. אתר אינטרנט זכאי להגנת זכויות יוצרים, הן כיצירה ספרותית והן כתוכנת מחשב. היצירות המועתקות עומדות בדרישת המקוריות (מבחני המקור, ההשקעה והיצירתיות).

2. הוכחו שלוש הפרות, המהוות העתקה של חלק ניכר מתוך החלקים האיכותיים והיצירתיים באתר התובעת ולכן חלק ניכר מאתר התובעת.

3. יש לראות בשלוש ההפרות מסכת עובדתית אחת. המדובר באתר אינטרנט אחד שמהווה יצירה אחת. ההעתקה עצמה בוצעה פעם אחת ואין לראות בהפרות כמקימות זכות לפיצוי סטאטוטורי נפרד.

4. לאור ההפרה המשמעותית, אך שאינה ארוכת טווח ולא הוצבע על נזק כלשהו יש להעמיד את הפיצוי על סך של 50,000 ש"ח, נכון למועד הגשת התביעה. מכיוון שהתביעה הועמדה על סך של 1,500,000 ש"ח והתקבלה רק על סך של 50,000 ש"ח – לא הוטלו הוצאות על הנתבעת.

5. טענת עשיית עושר נדחתה לגופה, וגם משום שעשיית עושר הינה טענה חלופית לטענות פיצוי בגין הפרת זכויות יוצרים.

לעיון בפסק הדין המלא – ת"א (שלום פתח תקווה) 9864-07-08 דורנט (1991) ישראל בע"מ נ' אלפא קפיטל קאר ליס בע"מ 

David Castillo Dominici | freedigitalphotos.net
David Castillo Dominici | freedigitalphotos.net

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר, ליווי חברות ותובענות ייצוגיותאין לעשות שימוש כלשהו בסיכום ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג.

השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן