פיצוי בגין הפרת הזכות המוסרית (2)

ביום 30.12.2014 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בעפולה, מפי כבוד השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד בתא"מ 28263-12-12 שריר נ' מפלגת מרץ-יחד. אותו עניין נסוב סביב שאלת הפרת זכויות היוצרים בתמונה המפורסמת בה רואים את שר הביטחון עמיר פרץ "מביט" מבעד ל"משקפת סגורה" במסגרת פעילות המפלגה בפייסבוק.

וכך קבע בית המשפט:

1. התובע צילם את היצירה במסגרת עבודתו בידיעות אחרונות והוא לא הוכיח כי הוסכם בין הצדדים על שינוי ברירות המחדל של החוק. המסקנה היא, בהתאם לחוק, כי בעל זכויות היוצרים הינו המעביד ולא העובד וכי בעלת זכויות היוצרים ביצירה היא ידיעות אחרונות ולא התובע.

2. עם זאת, הזכות המוסרית אינה ניתנת להעברה. משהוכח כי לא ניתן קרדיט לצלם, הרי שמגיעים לו פיצויים. בשים לב לנסיבות העניין, ובכלל זה משך ההפרה לתקופה של שלושה ימים, הנזק הנמוך שנגרם לתובע והצורך בהרתעת המפר, נקבע כי יש לפצות את הצלם בסך של 14,000 ש"ח.

3. בנוסף חויבה הנתבעת בתשלום אגרה יחסית לתובע וכן בשכ"ט עו"ד בסך 3,000 ש"ח.

לעיון בפסק הדין: תא"מ (שלום עפולה) 28263-12-12 שריר נ' מפלגת מרץ-יחד

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

עורך דין זכויות יוצרים

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן