דיני הפרטיות ולשון הרע – עו”ד זכויות יוצרים

דיני לשון הרע (על פי חוק איסור לשון הרע) ודיני הפרטיות הינם דינים לווייניים לדיני הקניין הרוחני.

חוק איסור לשון הרע, התשכ”ה-1965, מהווה איזון חקיקתי בין זכויות יסוד – בין הזכות לחופש ביטוי מן הצד האחד לבין זכותו של אדם לשם טוב. האתגר המשפטי כיום הוא למצוא את נקודת האיזון הנכונה, שעה שיש ‘כיכרות ערים’ חדשות – הרשתות החברתיות – המאיצות בנו להתבטא, ובפני קהל גדול ככל האפשר.

עיקרי חוק לשון הרע בישראל

הקטע הבא, נלקח מויקיפדיה וניתן לקרוא את הכתבה המלאה בלחיצה על הקישור.

חוק איסור לשון הרע, התשכ”ה-1965 בקצרה:

החוק מגדיר בסעיף 1 מהו לשון הרע וקובע שני מסלולים משפטיים להתמודדות:

1. משפט פלילי – סעיף 6 של החוק קובע עונש של עד שנת מאסר למי שמפרסם לשון הרע בכוונה לפגוע, לשני בני-אדם או יותר. סעיף 8 מאפשר ייזום הליכים פליליים כנגד מפרסם לשון הרע בדרך של קובלנה פלילית של הנפגע, בנוסף למסלול הרגיל של הגשת כתב אישום על ידי המדינה
  2. משפט אזרחי – סעיף 7 של החוק קובע שלשון הרע היא עוולה אזרחית אשר ניתן לתבוע בגינה על פי דיני הנזיקין. סעיף 7א שהוסף לחוק בשנת 1998 קובע פיצוי של עד 50,000 ש”ח ללא הוכחת נזק.

החוק בסעיף 9 מאפשר לשופט, בנוסף להטלת פיצוי או עונש על פרסום לשון הרע, להורות על החרמת התכנים הפוגעניים שמיועדים להפצה (לא כאלו המוחזקים על ידי אנשים פרטיים או ספריות ציבוריות, למעט מקרים יוצאי דופן) ועל פרסום הכחשה או תיקון לדברי לשון הרע.

דיני הפרטיות מפורטים, בעיקרם, בחוק הגנת הפרטיות, התשמ”א-1981. הזכות להישכח הינה זכות שמשתנה ומתעצבת כל יום מחדש, ככל שהעולם הופך להיות דיגיטאלי, מרושת וב”בעלות” של חברות מסחריות ענק, כדוגמת גוגל, אפל, מיקרוסופט ואחרים.

למשרדנו עו”ד זכויות יוצרים אפלדורף ושות’, מומחיות וניסיון רב שנים בניהול הליכים בקשר לפגיעה בפרטיות או להפרה של חוק איסור לשון הרע והוצאת דיבה. בנוסף, למשרדנו מומחיות בהסרת תכנים פוגעניים ממנועי החיפוש והורדת תכנים בלתי הולמים, מפרי זכויות או מעוולים מרשת האינטרנט והרשתות החברתיות.

לייעוץ משפטי של עו”ד זכויות יוצרים, לשאלות או הבהרות נוספות בנוגע לדיני הפרטיות ולשון הרע, הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בעמוד פרטי הקשר.

השאר פרטים ונשמח לעזור!