תחומי עיסוק

לשון הרע ופרטיות

דיני פרטיות ולשון הרע

דיני לשון הרע ודיני הפרטיות הם דינים לווייניים לדיני הקניין הרוחני.

חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 נועד ליצור איזון חקיקתי בין שתי זכויות יסוד שמתנגשות לא פעם: האחת, הזכות לחופש ביטוי והשניה, זכותו של אדם לשם טוב. בעידן שבו הפכו אתרי התקשורת והרשתות החברתיות ל"כיכרות העיר" החדשות, ולזירות שיח רבות-צופים צמאי קרבות, אחד האתגרים המשפטיים הגדולים הוא למצוא את נקודת באיזון באופטימלית בין זכויות היסוד, ביחס לביטויים שאינן נעימים לאוזן.

למשרדנו ניסיון והצלחות מרובות בניהול תיקי לשון הרע, הן בייצוג נפגעים מלשון הרע והן בייצוג נתבעים בטענה כי הוציאו דיבה. רק לאחרונה תביעת לשון הרע כנגד לקוח משרדנו על סך מיליון וחצי שקלים נדחתה, תוך שנקבע כי הקמת קבוצה בפייסבוק אינה לשון הרע ואין למקים אחריות על דברים שנכתבו על ידי אחרים. 

לעו"ד תומר אפלדורף ממשרדנו ניסיון רב שנים בניהול הליכים מורכבים של לשון הרע, ובין השאר, הוביל להסרת ביטויים מכפישים ופוגעניים מכלי תקשורת וממנועי חיפוש שונים, כדוגמת גוגל; קבלת פיצויים משמעותיים בגין הפצת תמונות מיניות של מטופלות; והגנה על חייל קרבי שנתבע בשל הקמת קבוצת פייסבוק בה הוכפש שמו של גזלן. 

דיני הפרטיות מפורטים בעיקרם בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981. לב הזכות לפרטיות הוא "הזכות להישאר לבד". הזכות שלא יבלשו אחריך, לא יצלמו אותך במרחב הפרטי וכיוצ"ב. לשמור על המרחב הפרטי ועל המידע האישי בעידן הדיגיטאלי הינו אתגר לא פשוט, ומהווה חשיפה משפטית משמעותית עבור חברות האוספות מידע, בשים לך לחוקי ה-GDPR באירופה, וחוקים נוספים.

משרדנו היה הראשון שהגיש ייצוגית כנגד חברת ענק בשל פניה מרובה ללקוחות בטענה כי הדבר מטריד ופוגע בפרטיות. בזכות ההליך, החזירה החברה לציבור 5.2 מיליון ש"ח, ואופן ביצוע הפניות לציבור השתנה מקצה אל קצה בכל שוק התקשורת. 

למשרדנו מומחיות רבה וניסיון ארוך שנים בניהול הליכים הנוגעים לפגיעה בפרטיות או להפרה של חוק איסור לשון הרע והוצאת דיבה. בכלל זה, אנחנו מתמחים גם בהסרת תכנים פוגעניים מתוצאות מנועי החיפוש ובהורדת תכנים בלתי הולמים, מפרי זכויות או מעוולים מרשת האינטרנט ומהרשתות החברתיות. מוזמנים ליצור עימנו קשר לטובת ייעוץ ראשוני

מעוניינים בפרטים ביחס לדיני

לשון הרע ופרטיות?

אולי גם יעניין אותך

לקוחות ממליצים

לתאום פגישת יעוץ והיכרות:

דילוג לתוכן