ת"א (ת"א) 37759/07 שוחט נ' מעריב הוצאת מודיעין בע"מ

באותו עניין תבע אלישע שוחט, עיתנואי והיסטוריון ספורט, את מעריב בגין טבלה שפרסמו בקשר עם ההופעות במשחקים בינארציים בקרב מאמני נבחרת הנוער, אשר לטענתו הועתקה בהבדלים שוליים מספרו...

ביום 5.7.09 ניתנה החלטת כבוד השופטת ניב ריבה בבית משפט השלום בתל אביב בת"א 37759/07 שוחט נ' מעריב הוצאת מודיעין בע"מ, (טרם פורסם). באותו עניין תבע אלישע שוחט, עיתונאי והיסטוריון ספורט,  את מעריב בגין טבלה שפרסמו בקשר עם ההופעות במשחקים בינארציים בקרב מאמני נבחרת הנוער, אשר לטענתו הועתקה בהבדלים שוליים מספרו.

וכך קבעה השופטת בהחלטתה:

לפי חוק זכות יוצרים הישן, קרי, חוק זכות יוצרים, 1911, לא תהא קיימת זכות יוצרים בעובדות ונתונים. יחד עם זאת תהא זכות יוצרים בדרך הביטוי של עובדות ונתונים.

לדעת השופטת עצם איסף הנתונים וסידורם בסדר כרונולוגי, אינו עונה על דרישת היצירתיות לצורך הגדרת הטבלה כיצירה מוגנת. גם אם הועתקו הנתונים מטבלת התובע, הרי שאופן הבחירה, הכותרת וצורת הטבלה שונו. אשר על כן, משקבעה שאין בטבלה המקורית יצירתיות, גם אם הועתקו חלק מנתוניה, לא הופרה כל זכות כלכלית ,מוסרית או נגזרת.

גם מבחינת מבחן האיכות, לעניין העתקה, המסקנה היא שאין מדובר בהעתקה –  משום שהעתקת הטבלה מהווה 1/420 מן הספר בכללותו ונוגעת בנקודה שולית מתוך המידע הרב הגלום בו. על כן מתקבלת טענת הנתבעת בנוגע לזוטי דברים. לכל היותר עסקינן בפגיעה זניחה ומזערית שלפי מבחן האדם הסביר אינה מקימה עילת תביעה.

התביעה נדחתה.

אין להסתמך על האמור במדור ו/או לראות בו כייעוץ משפטי כלשהו. כל הכתוב במדור הינו למטרות עיון בלבד.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן