שנה מאסר בפועל למפר זכויות יוצרים

ביום 8.8.13 ניתן גזר דינו של בית המשפט השלום בתל אביב, בת"פ 13023-10-11 מדינת ישראל נ' בן דוד, מפי כבוד השופט עידו דרויאן. מן האמור בגזר הדין עולה, כי הנאשם הודה, במסגר הסדר דיוני, בהחזקת עותקים מפרים לשם מסחר בהן; מכירת עותקים מפרים של יצירות; עיסוק במכירת עותקים מפרים של יצירות; מסחר בעותרים מפרים; מכירה והפצה של טובין שסומנו ללא רשות בעל סימן המסחר והפרת הוראה חוקית.

העבירות נוגעות לתקופה מושכת בה הנאשם עסק בממכר תקליטורים מזויפים, ביניהם יצירות מוסיקליות וסרטים בדוכן בשוק הכרמל. הנאשם המשיך ועסק בפעילות זו גם לאחר שנעצר ושוחרר תוך איסור להיכנס לשוק הכרמל ולעסוק בכך.

בית המשפט עמד על הנזקים והפגיעות שנגרמות מעיסוק מהפרת זכויות קניין רוחני ועל הצורך בהחרמת הענישה בעבירות אלו והרתעת הרבים. לפיכך, לאור השיקולים לחומרא, ונסיבותיו האישיות של הנאשם ושיקולי שיקום, נגזר על הנאשם מאסר בפועל בן שנה, מאסר על-תנאי בן שישה חודשים וקנס בסך 30,000 ש"ח או שנת מאסר נוספת תמורתו. בנוסף, ניתנו הוראות נלוות להשמדת העותרים המפרים.

לעיון בגזר הדין – ת"פ (שלום ת"א) 13023-10-11 מדינת ישראל נ' בן דוד

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. אין לעשות שימוש כלשהו בסיכום ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר https://anc-law.co.il בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב. 

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן