הפרת זכויות יוצרים בתוכנה ובחוברות הדרכה

ביום 27.10.13 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, מפי כבוד השופט ד"ר עדי זרנקין בת"א 8182-03-09 Geo Vision Inc ואח' נ' מ.ה.ד.ר אלקטרוניקה בע"מ ואח' שעניינו כרטיסי הקלטה דיגיטאליים למחשב ותוכנות הפעלה וחוברות הדרכה, שעל פי טענת התובעות זוייפו על ידי הנתבעים המנהלים חנויות למכירת מוצרי אלקטרוניקה ואבטחה.

1. חלק מן הנתבעים הגיעו עם התובעים לפשרה מוקדמת וניתן כנגדם צו מניעה קבוע לבימנע מכל ייצור ו/אוייבוא ו/או שיווק של מוצרים המהווים העתקה של תוכנות החברה ו/או תוכנות אונו ו/או של מוצרים הנושאים את סימני המסחר של החברה ושאינם מקוריים.

2. לעניין הנתבעים האחרים, טענו התובעים כי רכשו במחיר נמוך ביותר מוצרים שהתחזו להיות מוצרים מקוריים, לרבות תוכנות וחוברות הדרכה. הנתבעים מצידם טענו כי רכשו את המוצרים בסין, אך אין מדובר במוצרים מזויפים אלא על ידי היצרן שמייצר עבור התובעת ומכיוון שמדובר במוצר מיושן נמכרים במחיר נמוך יותר ממחירי החברה (מוצרי OEM).

3. על פי קביעת בית המשפט – טענת הנתבעים לא הוכחה. מדובר בכרטיסים שאינם מקוריים המתיימרים להיות מבית היוצר של התובעת ואף מופיע עליהם סימן המסחר GeoVision ללא ברקוד של התובעת. שהוכח שהתובעים הם בעלי הזכויות והוכח שהנתבעים הפרו את זכויות התובעים בחוברות ההפעלה…

4. משהוכח שהנתבעים רכשו ושיווקו מוצרים מפרים בין אם ידעה ממש ובין אם עצמה עיניים, הרי שלא יכולה להישמע טענת תום לב.

5. אין לקבל את טענת השימוש ההוגן שכן קובץ הוראות ההדרכה של המערכת נועד לשימוש והפעלה של המערכת ושימוש בו ללא זכות תוך הפרת זכויות היוצרים בו אינו שימוש הוגן.

6. הנתבעים אינם מפרים תמימים.

7. אין מקום לראות בכל היצירות כיצירה אחת ואף אין מדובר בפרסום מפר אחד, שכן הוא טומן בחובו הפרת זכויות יוצרים ביצירות מספר.

8. בית המשפט חייב את הנתבעים בפיצוי בסך 30,000 ש"ח בגין כל הפרה. התובעת 1 זכאית בגין הפרת סימן המסחר בשני כרטיסי DVR ל- 60,000 ש"ח ובין הפרת זכויות היוצרים בתוכנת ההפעלה שנצרבה על גבי התקליטור 30,000 ש"ח. התובעת 2 זכאית בגין הפרת זכויות היוצרים בתוכנת ההפעלה בעברית ובחוברות ההדרכה וההפעלה (סה"כ 4 הפרות) ב-120,000 ש"ח. כל זה בתוספת צווי מניעה.

לעיון בפסק הדין – ת"א (מחוזי חי') 8182-03-09 Geo Vision Inc ואח' נ' מ.ה.ד.ר אלקטרוניקה בע"מ ואח' (טרם פורסם, החלטה מיום 27.10.13). 

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. אין לעשות שימוש כלשהו בסיכום ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן