זכויות יוצרים בקמפיין פרסומי

ב- 22.12.13 ניתן פסק דינו של בית המשפט השלום בפתח תקווה, מפי כבוד השופטת שלהבת קמיר-וייס, בת"א 7357-09-10 קו האופק מערכות פרסום ותדמית בע"מ נ' עלי שלכת בע"מ ואח'.

באותו עניין התובעת יצרה קמפיין שיווקי מקורי עבור הנתבעת 1 אשר מצא ביטויו במצגת אשר הוצגה לנתבעים בפגישה מסכמת שהתקיימה בדצמבר 2009. המצגת כללה "סלוגן" פרי פיתוחה של התובעת "עלי שלכת – להיפרד בדרך שלך" או "עלי שלכת – להיפרד בדרך שלכם". בהתאם למבחני המקור, היצירתיות וההשקעה קבע בית המשפט כי המצגת והסלוגנים הינן יצירות של התובעת והיא בעלת זכות היוצרים בהן.

בית המשפט קבע, כי הנתבעים פנו למפרסמים אחרים והרשו להם או עשו בעזרתם תשדיר פרסום (תשדיר 3) אשר חלק ממשי ומהותי ממנו הועתק מתוך המצגת שהכינה התובעת ולפיכך נמצא כי הנתבעים ביצעו פעולה מפרה ביצירה מוגנת של התובעת.

לאור השיקולים בפיצוי ללא הוכחת נזק , חייב בית המשפט את הנתבעים בפיצוי התובעת בגין עוולה זו בסך של 35,000 ₪.

עוד מצא בית המשפט, כי הנתבעים עשו שימוש בקונספט השיווקי הרעיוני אותו פיתחה התובעת ובתובנות נוספות אותן רכשו כחלק מהקשר שניהלו עם התובעת ואשר אינם מוגנים בזכויות יוצרים. עקב כך זכו הנתבעים בטובת הנאה שלא על פי זכות שבדין, ולפיכך חויבו לפצות את התובעת בגין עשיית עושר ולא במשפט בסך של 40,000 ₪.

בית המשפט דחה את טענות הנתבעים בדבר העדר בסיס לחיובו של הנתבע 2, בהיותו אורגן של הנתבעת 1, שכן כל יסודות העוולות מתקיימות בנתבע 2 באופן אישי, ולפיכך חייב בית המשפט את הנתבעים ביחד ולחוד בחוב הפסוק.

בנוסף חויבו הנתבעים בהוצאות משפט וכן בשכר טרחת עורכי דין בגובה של 15,000 ש"ח בתוספת מע"מ.

לעיון בפסק הדין המלא – ת"א (שלום פתח תקווה) 7357-09-10 קו האופק מערכות פרסום ותדמית בע"מ נ' עלי שלכת בע"מ ואח'

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר, ליווי חברות ותובענות ייצוגיותאין לעשות שימוש כלשהו בסיכום ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן