על זכויות יוצרים בצילומי עיצוב בלונים

ביום 13.2.14 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, מפי כבוד השופט הבכיר גדעון גינת, בת"א 47653-04-13 א-קו מיתוג ויזמות בע"מ נ' מור. אותו עניין נסוב סביב השאלה אם הופרו זכויות היוצרים של התובעת בצילומי עיצוב בלונים, כאשר לטענת התובעת אלה הועתקו מאתרה לדף הפייסבוק של הנתבע – המהווה כרטיס הביקור של עסקו.

בית המשפט קבע כי דין התביעה להידחות.

זכויות יוצרים:

התובעת לא הוכיחה את זכויותיה בצילומים וכי זכויות אלה הועברו לה מידי היוצר, הצלם שביצע את הצילום. בהיעדר ראיה מהסוג האמור אין אלא לקבל את טענת הנתבע כי לא הוכח כי הזכות בצילומים שייכת לתובעת.

עשיית עושר ולא במשפט:

התובעת לא הוכיחה ולא הציגה כל ראיה שבצילומים הושקעו זמן, כסף או כישורים חריגים ויוצאי דופן, או כי מדובר במוצר שחדשנותו יוצאת הדופן מצדיקה הגמה עליו בדרך של עשיית עושר ולא במשפט. לפיכך אין מתקיים אותו "יסוד נוסף" יציר הפסיקה למתן הגנה נוספת בעילה זו, כאשר אין מתקיימת הגנת זכויות יוצרים.

בנסיבות העניין לא נפסקו הוצאות. לעיון בפסק הדין המלא לחצו כאן

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. נשמח לסייע כם לכם בתחומי עיסוקינו: זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר – ליווי חברות ואנשי עסקים – תביעות מורכבות ותובענות ייצוגיות

השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן