זכותו המוסרית של מבצע במסגרת עבודתו

ביום 24.3.2014 ניתן פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מפי כבוד השופט דניאל גולדברג ונציגי העובדים והמעבידים, ה"ה אבי אליהו ומאיר ברלך בס"ע 31284-07-11 עאמר נ' מינרווה יעוץ והדרכה בע"מ ואח'. אותו עניין נסוב סביב השאלה האם הופרו זכויות היוצרים של התובע, כקריין, בקלטות שנמכרו על ידי הנתבעים ביחד עם ספר בשם "אגדה של כפר".

בית הדין קבע, כי התובע עשה את הקריינות כחלק מעבודתו הרגילה, וכי על פי סעיף 11 לחוק זכויות מבצעים ושדרים – החוק על פיו תבע התובע – הזכויות המוסריות עבירות, שכן מדובר בהוראה מיוחדת הדוחה את העיקרון הכללי של אי עבירות הזכות.

בנוסף, מכיוון שהתובע נתן קרדיט לקריינות בקולו בהקלטה, מקובלת על בית הדין העמדה כי התובע לא הוכיח שקרדיט זה הינו בהיקף ובמידה הנמוכים מן המקובל.

התביעה נדחתה, התובע חויב בתשלום שכ"א עו"ד לנתבעים בסך של 15,000 ש"ח.

לעיון בפסק הדין המלא – לחצו כאן

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

עורך דין זכויות יוצרים

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן