דחיית ערעור על החלטה בנוגע להפרת זכויות יוצרים בסרטוני וידאו

ביום 29.3.2015 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, מפי כבוד השופטת ישראלה קראי-גירון בע"א 55947-09-14 העמותה לאחריות ארגונים לא ממשלתיים נ' פוטרמן [על פסק הדין בנוגע להפרת זכויות יוצרים בסרטוני וידאו].

הערעור נדחה. המערעת חויבה בסך של 7,500 ש"ח בגינו.

מספר נקודות מעניינות שעלו מפסק הדין:

1. על הטוענים להגנת תום הלב להוכיח התנהגות תמת לב לאורך כל פעולותיהם גם קודם להחלטה לעשות שימוש בסרטון של אחר (ולא רק בשלב בו פנו אליהם להסרת הסרטונים).

2. מבחינת החובה ליתן קרדיט: אין חובה לאזכר שמו של צלם באופן מלא, וניתן לאזכר את שם הבמה של הצלם. בענייננו – דבר מכל אלה לא נעשה.

3. פגימה או סילוף של יצירה, גם אם אינם מיוחסים ליוצר, עלולים לפגוע בכבודו.

4. ערכאת הערעור אינה מהווה מקצה שיפורים ואין מקום להשמיע בה טענות שלא הועלו בפני בית משפט קמא.

5. חופש הביטוי הינו עיקרון מרכזי, ואכן יש לפרש ההגנות האמורות גם בחוק הרלוונטי לענייננו באופן אשר יאפשר במידת האפשר חופש ביטוי ליוצרים חוקרים וכיוצא באלה. מאידך, חופש הביטוי אינו רישיון להפקרות או לביצוע מעשי רשלנות ועל הפועל מכוח עיקרון חופש הביטוי להיות מודע לזכויות זולתו, לכבדן ולהימנע מפגיעה בהם.

6. דוקטרינת השימוש ההוגן הינה בגדר "הגנה" ולא זכות המוקנית למפר.

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

עו"ד זכויות יוצרים

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן