צ'רלטון חייבת לצרף את הפריימיר ליג כתובעת

ביום 27.3.2017 ניתנה החלטתה של כבוד השופטת נאוה ברוורמן בבקשה לפטור את צ'רלטון מצירוף הפריימיר ליג לתובענה בת"א 2924-05-16 צ'רלטון בע"מ נ' בליצמן .

ב"כ צ'רלטון בע"מ – משרד כצנלסון להב.

ב"כ מר מיכאל בליצמן – משרדנו אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

בית המשפט דחה את בקשת צ'רלטון (אשר הוגשה בעקבות ולאחר בקשה לסילוק על הסף שהגיש מר בליצמן, באמצעות משרדנו, ולאחר החלטת בית המשפט בעניין צ'רלטון נ' סרנו). וכך קבע בית המשפט:

"בפניי בקשת התובעת לפטור את הפרמייר ליג כבעלת דין בתביעה, נוכח הרישיון הייחודי שהעניקה האחרונה למבקשת, במסגרת הסכם לרכישת זכויות שנערך בין השתיים.

לטענת המבקשת הפרמייר ליג, בעלת הזכות המקורית, מכרה לה את זכויות השידור והמסחור בישראל, והיא איננה בעלת עניין כלשהו בכך שזכויות אלה הופרו. יתרה מכך, הפרמייר ליג איבדה את זכותה לטעון זכויותיה הופאו ואיבדה את הזכות לתבוע את המפר. עוד לטענתה, צירוף הפרמייר ליג יעמיס עלויות נכבדות על הצדדים ויסרבל את ההליך.

לטענת המשיב, הבקשה הוגשה בשיהוי רב ובניגוד לדין, והינה ניסיון לתקן בדיעבד כשלים בכתב התביעה. הפרמייר ליג הינה בעל דין נדרש. מההסכם בין השתיים עולה, כי המבקשת בעלת רישיון צר – לשדר בלבד, ובמיוחד הפרמייר ליג לא העבירה למבקשת את הזכות לאכוף הפרת זכויות יוצרים. עוד טוען המשיב, כי הוא זכאי לכך שלא יהיה חשוף לתביעות כפולות באותו עניין.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות

ראשית, יסודה של התביעה בטענה להפרה של זכויות יוצרים מצד המשיב, שהינו טכנאי מחשבים המפר זכויות יוצרים, בכך שהוא מאפשר לאחרים לצפות במשחקי ספורט. על פי הטענה הפרימייר ליג היא בעלת הזכויות בהן והתובעת ביא בעלת רישיון ייחודי בזכויות אלה.

מעיון בהסכם בין התובעת לפרמייר ליג עולה כי במסגרת ההסכם הפרמייר ליג שמרה באופן מפורש על זכותה הבלעדית לנקוט בהליכים משפטיים בהתייחס לכל הפרה של זכויות היוצרים (סעיף 2.9 להסכם). יצוין, המבקשת לא צירפה תצהיר מטעם הפריימיר ליג אשר בו היא מציינת כי היא מוותרת על זכויותיה או שהיא ממחה למבקשת את הזכות לאכוף בשמה את זכויותיה, ובתשובה אף לא התייחסה לסעיף 2.9 האמור. 

בנסיבות אלה, בהתחשב בקבוע בסעיף 54 לחוק זכויות יוצרים התשס"ח-2007, נחה דעתי לצרף את הפריימר ליג כתובעת בתביעה דנן, וזאת תוך 45 יום.

לאור האמור, ובזיקה להחלטת כב' השופטת פנינה ניויבירט, הדיון הקבוע ליום 29.3.17 ידחה ליום 25.9.17 בשעה 9:00. המזכירות תמציא החלטתי זו לצדדים, לאלתר, באמצעות הפקס הידני.

בשלב זה, אינני עושה צו להוצאות, אלה יישקלו על ידי בהמשך ההליך"

למעוניינים. החלק הרלוונטי בסעיף 2.9 להסכם צ'רלטון והפריימיר ליג קובע כך: "בעל הרישיון מבין ומסכים שזכויות היוצרים במלואם בכל העולם עבור… כל חומר שייך לפריימיר ליג ולפרמייר ליג תהיה הזכות הבלעדית לנקוט בהליכים משפטיים ביחס לכל הפרה של זכויות היוצרים של הפרמייר ליג בכל חומר".

(C) כל הזכויות שמורות. סיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש מסחרי או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב. למשרדנו ניסיון עשיר בייצוג כנגד צ'רלטון. צרו עימנו קשר ונשמח לסייע גם לכם

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן