זכויות יוצרים במפה

ביום 25.7.2018 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, מפי כבוד השופט אלכסנדר רון בת"א 63876-06-15 מיטב נ' בלושטיין מפות ועוד בע"מ ואח'. בעניין זה טען התובע כי הנתבעים העתיקו מפה של ירושלים העתיקה פרי יצירתו והפרו בכך את זכויות היוצרים שלו במפה.

בית המשפט קבע כי כממצא עובדתי כי העתקה מאסיבית לא הייתה אלא שימוש שימוש משני, כמקור מידע בלבד. לכן אין העתקה של חלק מהותי מהיצירה המקורית (אשר אין חולק שזכאית היא להגנת זכויות יוצרים). בנוסף, קיימת חשיבות לבחינת ההפרה בהתאם לסוג היצירה שבמחלוקת, כאשר לצורך היצירה נעשה שימוש רב במידע ציבורי פתוח ביחס למידע המשקף את המציאות: רחובות העיר העתיקה בירושלים.

אשר על כן דחה בית המשפט את התביעה, אולם בשל השימוש שעשו הנתבעים במידע שמקורו בתובע, ולאור תרומתו של התובע למיפוי רחובות ירושלים, בחר בית המשפט שלא לפסוק כנגדו הוצאות וקבע שכל צד יישא בהוצאותיו.

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות’, עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות’, עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן