הפיצוי הראוי בהפרת זכויות במאמרים

ביום 16.7.2018 ניתן פסק דינו של בית משפט המחוזי בתל אביב, מפי כבוד השופטת אביגיל כהן, בע"א 17422-03-18 עו"ד גבריאל נ' בטש ביחד עם ערעורים אחרים. הערעורים נסובו על פסק דין בערכאת שלום בו נקבע כי עו"ד גבריאל הפר זכויות יוצרים במאמרים, וחויב, במצטבר בפיצוי של 90,000 ש"ח.

במסגרת ערכאת הערעור נדחו ערעורי הנתבע, והתקבל באופן חלקי ערעור מטעם חלק מן התובעים. ערכאת הערעור שבה על חשיבות הזכות המוסרית, וקבעה שבפסק הדין לא הייתה התייחסות לנושא הזכויות המוסריות, וכי כאשר מקבלים את מסקנות בימ"ש קמא בנוגע להפרות נראה על פני הדברים כי סכום הפיצוי שנפסק נמוך בנסיבות העניין (על אף ההלכה בדבר (העדר) התערבות בסכומי הפיצוי).

בית המשפט קבע שיש להוסיף פיצוי גלובלי בסך 40,000 ש"ח. בנוסף, עו"ד גבריאל חויב בהוצאות הערעור של המשיבים ובכר טרחת עורכי דינם בסך של 30,000 ש"ח.

לקריאת ההחלטה במלואה – לחצו כאן

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות’, עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות’, עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן