פשרה: הוט תשלם 5.2 מיליון לציבור בגין הטרדת לקוחות פוטנציאליים

ביום 31.1.2019 אישר בית המשפט המחוזי מרכז, מפי כבוד השופטת אסתר שטמר הסדר פשרה בין הוט מערכות תקשורת והוט טלקום לבין הקבוצה שיוצגה על ידי משרדנו, בעילה הטרדת לקוחות פוטנציאליים (ת"צ 50462-11-13 ארסבן נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ ואח').

מדובר בתביעה שניהלנו אותה כחמש שנים, בגין תופעה של הטרדה מאסיבית של לקוחות פוטנציאליים על ידי מוכרנים טלפוניים. באותה נקודת זמן הקונסטרוקציה המשפטית הייתה חדשנית ותקדימית, והיא היוותה חוד החנית במאבק כנגד "הספאם האנושי".

בעקבות התביעה הייצוגית שלנו, הוגשו תביעות רבות אחרות כנגד מעוולים דומים להוט, כדוגמת פלאפון, אורנג' והוט מובייל; התקיימו שני דיונים מיוחדים בכנסת בנושא זה (ההטרדות מצד הוט); ואפילו שונה חוק הגנת הצרכן, כך שיש היום סעיף הקובע ברחל ביתך הקטנה, כי פניות מרובות לצרכן מקימות חזקה להשפעה בלתי הוגנת, ולפגיעה בשיקול דעתו.

תיק זה נוהל זמן רב, ובמאבק עיקש. במסגרת זו הפעלנו חוקרים פרטיים, סייעו לנו עשרות עדים שהגיעו לבית המשפט והעידו על הפגיעה האישית בהם ואף התייצבה למתן עדות עובדת לשעבר בהוט, והעידה על הדברים ממקור ראשון.

בפשרה זו הוט התחייבה ליתן פיצוי במזומן בסך של שניים וחצי מיליוני ש"ח, הצהירה כי השקיעה במערכות המונעות הטרדה בסך של כמיליון ש"ח, והתחייבה לעתיד כי תשקיע מיליון ש"ח נוספים במערכות אצל משווקיה, כמו גם תרומות עובדים בסך של לא פחות משבע מאות אלף ש"ח.

היועץ המשפטי לממשלה לא התנגד להסדר, ואף בית המשפט המחוזי סבר שמדובר בהסדר פשרה ראוי.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן