אושרה ייצוגית כנגד בזק בינלאומי (אי מתן הודעה מוקדמת בעסקה מתמשכת)

ביום 25.7.2019 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב, מפי כבוד השופט רחמים כהן, ניהול תביעה ייצוגית כנגד בזק בינלאומי – תביעה בניהול משרדנו – ת"צ 30301-06-15 יוסף נ' בזק בינלואמי בע"מ.

על פי החוק, עוסק מחויב לתת הודע לצרכן בעסקאות מתמשכות אשר המחיר בהן צפוי לעלות. לדוגמא: הסכם לקבלת שירותי אינטרנט בעלות של 30 ש"ח לחודש למשך שנה, שלאחר מכן המחיר עולה ל-90 ש"ח בכל חודש. על פי ההלכה הפסוקה, במידה והעוסק לא נתן הודעה כדין, הוא אינו רשאי לעלות את המחיר ואם הוא גבה לאחר השנה את המחיר הגבוה יותר, על פי הטענה, הוא צריך להשיב לצרכן את ההפרש בין המחיר הגבוה למחיר הנמוך, הקודם.

המבקש ובאי הכוח הביאו ראיות לכך כי בזק בינלאומי כברירת מחדל, ומבלי לקבל את הסכמת הלקוחות לכך, שלחו חשבוניות והודעות לתיבת דואר אלקטרוני שבזק בינלאומי פתחה ללקוחות, במקום לתיבת דואר של הלקוח או לתיבת דואר אלקטרוני שהוא עושה בה שימוש. על פי הטענה, שליחה לתיבה שהלקוח לא פותח ולא הסכים שישלחו לשם חשבוניות והודעות, אינה יכולה להיות הודעה מקדימה כדין.

בית המשפט אישר את הבקשה לניהול התובענה כייצוגית, תוך שהוא קובע כי כל התנאים לאישורה מתקיימים למעט אחד – כי למבקש בקשת האישור אין עילה אישית. על כן, הורה בית המשפט על החלפת התובע המייצג.

לקריאת ההחלטה המאשרת במלואה (DOC) – ת"צ (מחוזי ת"א) 30301-06-15 יוסף נ' בזק בינלואמי בע"מ (25.7.2019).

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן