התיישנות בזכויות יוצרים

ביום 31.12.2020 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בתל אביב, מפי כבוד השופט נמרוד אשכול בתא"מ 55773-12-19 שי נ' כל – ערב בע"מ. אותו מקרה עוסק ביצירה שהועלה לרשת האינטרנט בשנת 2012, יותר משבע שנים לפני שהוגשה התביעה.

באופן חריג לפסיקה קודמת שקבעה כי פרסום יצירה ברשת האינטרנט מהווה עוולה מתמשכת, הטיל בית המשפט על היוצר – בעל הזכויות – את הנטל להוכיח שלא יכול היה לפעול לאיתור התמונה. "התנהלות זו של המשיב שידע שבאפשרותו לאתר שימוש ביצירותיו באינטרנט, אך בחר לשקוט על שמריו עד שיבחר לתבוע -אינה מקובלת, ויש בה כדי להצדיק את דחיית התביעה בשל התיישנות."

עוד קבע בית המשפט שאין לראות בהפרה מסוג זה כעוולה מתחדשת משום שאם נראה בהפרה כעוולה מתחדשת אזי "עולה כי בעידן הדיגיטלי אין לכאורה תחולה לדיני ההתיישנות. זו מסקנה קיצונית המהווה שינוי חוק מהותי, שלא בהליך חקיקה ראשית."

בהתאם, הורה בית המשפט על דחיית התובענה מחמת התיישנות ומכיוון שמדובר בפסק דין ראשוני בעניין זכויות יוצרים והתיישנות ברשת האינטרנט – בחר שלא לפסוק הוצאות כנגד התובע.

התיישנות-בזכויות-יוצרים

(C) כל זכויות היוצרים שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. לעורכי הדין ממשרדנו ניסיון עשיר ומומחיות מיוחדת בזכויות יוצרים וניהול הליכים משפטיים בקשר אליהם. הינכם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ראשוני ולקבלת הצעת מחיר.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן