עדי בן חור הפסיד בתביעת דיבה וישלם 25,000 ש"ח הוצאות

ביום 15.2.2021 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בירושלים, מפי כבוד השופטת מיקה בנקי בת"א 20510-09-18 בן חור נ' ברסלאור. באותו עניין תבע עו"ד עדי בן חור את הנתבעת בטענה כי הביעה לשון הרע כנגד בתגוביות בפייסבוק. עדי בין חור הפסיד בתביעת הדיבה וחוייב בתשלום הוצאות של 25,000 ש"ח. לעניין זה קבע בית המשפט כי מדובר בהוצאות על הצד הנמוך, בשים לב להתנהלות הנתבעת. לאמור, לו הנתבעת הייתה פועלת כשורה – היה עו"ד בן חור מחויב בהוצאות גבוהות בהרבה.

עניינה של התביעה בהתבטאויות במסגרת שיח בוטה ברשת פייסבוק. במסגרת זו פורסמו התבטאויות גסות ומשתלחות כלפי הנתבעת ועדי בן חור אף בחר להתעמת במישרין עם הנתבעת ולפנות אליה באופן מקנטר שהוביל לאותו פרסום מושא התביעה.

אף כי הנתבעת לא כינתה את התובע באופן אישי כ'נאצי' פנה עורך דין עדי בן חור לנתבעת בשאלה יזומה "במה בדיוק אני נאצי?" והמשיך למשוך אותה בלשונה על מנת לבסס לכאורה עילת תביעה. בהמשך, עו"ד עדי בן חור לא מחק פוסטים מטעמו הטוענים כי הנתבעת כינתה אותו נאצי או כי היא סבורה שאנשים לא צריכים לשכור את שרותיו כעורך דין.

קשה להלום פרסום חוזר שכזה העומד בפני עצמו, בין במהלך ההליך ובין לאחריו, ע"י מי שטוען לנזק רב לשמו ולפרנסתו מעצם הפרסום המקורי שדווקא הוא 'נבלע' בבליל תכתובת עכורה.

עוד צוין כי עו"ד בן חור ניצל לרעה את הליכי בית המשפט: היקפי טיעונים והרחבתם למחוזות לא רלוונטייים וטשטוש גבולות בין הליך משפטי ובין ויכוח ציבורי, היסטורי ופוליטי בצירוף 'חינוך' התנהגותי ומשפטי.

אשר על כן, תביעתו של עדי בן חור נדחתה לחלוטין תוך פסיקת הוצאות על הצד הנמוך של 25,000 ש"ח.

בהערת אגב, יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שעדי בן חור מפסיד בתביעות הדיבה שהוא מגיש. כך למשל, ביום 16.8.2020 נדחתה תביעתו של עו"ד עדי בן חור כנגד עו"ד חמוטל ורד פז על הסף (ת"א 29290-01-20). באותו עניין נטען כי תגובה לפוסט בזו הלשון – "באיזה בית משפט הוא הגיש את התביעה? הכותבת אמנם מנועה מלתרום כי היא חלק ממערכת המשפט הישראלית, אבל תשמח להגיע לעודד עם פונפונים ביום הדיון אם זה במקרה בת"א" – מהווה לשון הרע. בית המשפט קבע כי בחינה אובייקטיבית של הפרסום אינו מגלה עילת תביעה. אין באמור כל גנות כלפי עדי בן חור. בן חור חויב שם בסך כולל של 7,500 ש"ח

(C) כל זכויות היוצרים שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. לעורכי הדין ממשרדנו ניסיון עשיר ומומחיות מיוחדת בניהול הליכים משפטיים ביחס ללשון הרע ודיבה. הינכם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ראשוני ולקבלת הצעת מחיר.

60a198154eb545e49c2fb0efffd56727

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן