על הודאה והדחה בזכויות יוצרים

ביום 31.12.13 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, מפי כבוד סגן הנשיא אהרן פרש, בת"א  8394-10-10 גולני נ' אלאמיר עטמר. אותו עניין נסוב בשאלת הפרת זכויות היוצרים בחוברת לימוד בשפה העברית וכן בעילות נוספות.

הודאה והדחה

בית המשפט קבע, כי משהודה הנתבע כי חלקים מהחוברות הם תרגילים או עמודים שחוברו על ידו מדובר בטענת הודאה והדחה המעבירה את נטל ההוכחה מהתובע לנתבע להוכיח כי החוברת אינה של התובע. בכך הנתבע לא עמד ולא סיפק הסברים משכנעים כיצד הגיעו לידי התובע חוברות כרוכות ששמו מתנוסס עליהן.

הדין החל

בית המשפט קבע שההפרה בוצעה בשנת 2006. לפיכך, ובהתאם לסעיף 77 לחוק החדש, הפיצוי הוא בהתאם לדין הישן והוא נע בין 10,000 ל-20,000 ש"ח לכל הפרת זכות. הופרו הזכויות הכלכליות והמוסריות.

הפיצוי

לא נגרם נזק ממון אך נגרמה עוגמת נפש. בהתחשב היקף ההפרות גובה הפיצוי יעמוד על הרף המקסימאלי, קרי 20,000 ש"ח לזכויות הכלכליות ו-20,000 ש"ח לזכויות המוסריות. בנוסף, הנתבע יישא בהוצאותיו של התובע (אגרה, הקלטה ותמלול) וכן בשכר טרחת עורך הדין בסך 20,000 ש"ח.

לעיון בפסק הדין המלא – ת"א (מחוזי תל אביב) 8394-10-10 גולני נ' אלאמיר עטמר (פורסם במאגר נבו, החלטה מיום 31.12.13).

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר, ליווי חברות ותובענות ייצוגיותאין לעשות שימוש כלשהו בסיכום ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג.

השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן