הפרת זכויות יוצרים בקטלוג

ביום 30.12.13 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי מרכז, מפי כבוד השופטת עירית וינברג-נוטוביץ בתיקים האזרחיים 30634-07-10 ו-46122-05-11 אשר בשל זהות הצדדים בתיקים אלה אוחדו לפסק דין אחד.

התיק האחד נסוב בשאלת הפרת סימן מסחר של תיקי אפולו, בו נקבע כי למרות שהופר סימן המסחר, לא נגרם כל נזק ולכן התביעה נדחתה ואילו התיק השני נסוב בשאלת הפרת זכויות יוצרים ביצירות צילום השייכות לשיווק ישיר על ידי אפולו.

זכויות יוצרים
זכויות יוצרים

בעניין הפרת זכויות היוצרים קבע בית המשפט כי יצירות צילום מסחריות, הגם שאינן עומדות בסטנדרטים אומנותיים חוסים תחת הגנת זכויות יוצרים. בנוסף קבע בית המשפט, בהתאם לפסיקות האחרונות בתחום, כי אסור לראות בכל ההפרות של היצירות בקטלוג כמסכת מעשים אחת ויש לראותן כהפרות נפרדות – כל תמונה (יצירת צילום) בה עשתה אפולו שימוש מפר עוסקת בדגם אחר של חולצות או ג'קטים. בכל צילום נזקק הצלם להשקיע עבודה נפרדת, ולכל תמונה ערך כלכלי עצמאי.

מכיוון שבוצעו 8 הפרות, ולאור השיקולים השונים שעמדו בבסיס נסיבות העניין, קבע בית המשפט פיצוי בסך 3,000 ש"ח בגין כל הפרה, ובסך הכל בפיצוי בסך 24,000 ש"ח. בנוסף, ניתן צו מניעה קבוע כנגד אפולו ונפסקו כנגם הוצאות עורכי דין (בעניין זה) בסך של 10,000 ש"ח.

לעיון בפסק הדין המלא – ת"א (מחוזי מרכז) 46122-05-11 שיווק ישיר – קראוס בע"מ נ' אפולו – אדקס בע"מ ואח' (פורסם במאגר נבו, החלטה מיום 30.12.13).

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר, ליווי חברות ותובענות ייצוגיות. הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג.

השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן