הפיצוי הראוי להפרת זכויות יוצרים

ביום 6.3.14 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בירושלים, מפי כבוד השופט אלכסנדר רון, בת"א 52319-05-12 קרימן נ' תיק פרוייקטים ז.ט. בע"מ. אותו עניין נסוב סביב שאלת הפיצוי הראוי (ללא הוכחת נזק) בגין הפרת זכויות יוצרים בשני צילומים.

גילוי נאות: הצלם יוצג בעניין זה על ידי משרדנו – אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

וכך קבע בית המשפט:

העובדות אינן שנויות במחלוקת. הנתבעת אשר ערכה מצגות ופרסומים עשתה שימוש בשני צילומים של התובע במסגרת מצגת ובמסגרת הפרופיל המקצועי באתר האינטרנט שלה מבלי לקבל כל אישור או הרשאה לכך ומבלי ששילמה לתובע על כך.

כאשר מדובר בהפרה שאינה בנסיבות חריגות המתחם שבין 10,000 ל-20,000 ש"ח לכל הפרה משקף נאמנה את התחום הראוי, בשים לב לכך שישנן שתי מגמות יסוד בדיני זכויות יוצרים. האחת – פיצויו של בעל הזכות; והשנייה – הרתעתם של המפר ושל מפרים פוטנציאליים אחרים. מדובר בתחום הראוי גם אם מדובר בהפרות לפי דין זכויות יוצרים הישן, וגם אם מדובר בדין החדש.

בעניין דנא, סבר בית המשפט הנכבד כי בגין כל הפרה יש ליתן פיצוי בסך 10,000 ש"ח (ובסך הכל 20,000 ש"ח) וכן הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסך נוסף של 10,000 ש"ח.

לעיון בפסק הדין המלא – ת"א (שלום י-ם) 52319-05-12 קרימן נ' תיק פרוייקטים ז.ט. בע"מ (טרם פורסם).

אחד הצילומים מושא התביעה | צילום: רומן קרימן
אחד הצילומים מושא התביעה | צילום: רומן קרימן

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר, ליווי חברות ותובענות ייצוגיות. הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג.

השימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן