הוכחת זכויות יוצרים

ביום 30.12.2015 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בתל אביב, מפי כבוד השופטת רונית פינצ'וק אלט בת"א 9866-02-13 אבו עג'אג' נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ.

במרכזה של התובענה עומדת כתבה ששודרה אצל הוט שעניינה תופעה שרווחה באותה עת במגזר הבדואי של החזקת נשק לא חוקי ושימוש בו כחלק מקרבות בין משפחות, ובמסגרתה שולבו צילומים מחתונתו של התובע. התובע טוען למשמעויות המשתמעות מההקשר בו שובצו הצילומים מחתונתו בכתבה, משמעויות שלשיטתו, יש בהן בכדי לפגוע בשמו ובשם משפחתו. התובע טוען כי משקל נוסף ומצטבר יש ליתן לעובדה שהשימוש שעשו הנתבעות בצילומי חתונתו, נעשה ללא הסכמתו, וחרף העובדה שזכויות היוצרים בקטעים אלו נמצאות בבעלותו. הנתבעות כופרות בטענות התובע. לטענתן, אין באמור בכתבה משום פרסום לשון הרע. כן, גם אם נקבל את הטענה שיש בדברים האמורים משום פרסום לשון הרע, אזי לנתבעות עומדות הגנות מוח חוק איסור לשון הרע. באופן דומה, כופרות הנתבעות בטענות התובע בדבר פגיעה בפרטיותו נוכח העובדה שהחתונה אירעה בשטח ציבורי, תחת כיפת השמיים. כן טוענות הנתבעות כי אין לתובע זכויות יוצרים בסרטון, וגם אם נצא נניח כי קיימות לו זכויות שכאלו, אזי השימוש שעשו הנתבעות, נכנס לגדר "שימוש מותר" על פי חוק זכויות יוצרים.

עיקר פסק הדין מתנתח את טענת לשון הרע. אך בקשר לזכויות היוצרים בסרטון החתונה, ולשאלה למי שייכות זכויות היוצרים למזמין או ליוצר קבע בית המשפט כי אין בידיו של התובע כל מידע שיכול לשפוך אור אודות פרטים מהותיים של העסקה, כמו גובה הסכום ששולם או לגבי הסכמות אחרות שאליהם הגיעו היוצר והמזמין. לכן התובע לא הוכיח כי זכויות היוצרים בצילומים שייכות לו ומתייתר הדיון בשאלת הפרתן על ידי הנתבעות.

לעיון בפסק הדין המלא – לחצו כאן

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן