סעד כספי זמני בזכויות יוצרים

ביום 25.4.2012 ניתנה החלטה בת"א (מחוזי ת"א) 36111-03-12 הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ נ' רדיו הבירה, שותפות מוגבלת ואח', מפי השופט הבכיר גדעון גינת, בבקשה למתן צו מניעה זמני במסגרת תביעה לצו מניעה קבוע לפיצוי כספי בסך של 280,000 ש"ח.

1. הרקע להחלטה

התובעת היא בעלת זכויות השידור של המפיקים של תקליטורי מוסיקה. הנתבעת היא תחנת רדיו אזורי המשדרת בירושלים וסביבתה. הנתבעים הנוספים הינם בעלי התחנה, בעלי השליטה בה ומנהליה.

אין מחלוקת בין הצדדים כי בגין השימוש שעושה הנתבעת ביצירות עליה לשלם תמלוגים לתובעת. המחלוקת היא באופן חישוב התמלוגים והסכומים שמכוחם נקבעים אלה ובשל כך לא שילמה הנתבעת לתובעת תמלוגים והתנהל מו"מ על שיעורם.

2. הסעד הראוי

 ברי, כי כל עוד לא שילמה הנתבעת תמלוגים כלל היא עושה שימוש מפר בזכויות התובעת וכי בשל כך היא זכאית לסעד. עם זאת, צו מניעה זמני, כנגד תחנת רדיו, הוא סעד פוגעני ביותר, המונע השמעת תוכן בתחנת רדיו ויוביל להשבתת הנתבעת, פוגע ביוצרים אחרים ופוגע בחופש הביטוי. הסעד הראוי הוא תשלום על-חשבון הפיצוי שיגיע להם בסופו של הליך סך של 90,000 ש"ח בגין שנת שימוש אחת. הסעד הכספי הזמני לא יהיה בו כדי להשליך על הסעד הסופי שייפסק לאחר בירור התובענה.

מכיוון שסעד כספי זמני לא נדרש על ידי התובעת, בית המשפט שאב סמכותו ליתן אותו מכח סעיף 75 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984 ותקנות 144 ו-362 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984.

עוד מדגיש בית המשפט, כי הסעד הכספי הזמני ניתן במצב בו אין מחלוקת בין הצדדים כי הנתבעת חייבת בתשלומו, שיעורו נמוך – הוא קרוב לסכום שהנתבעת טוענת שזה הסכום אותו היא צריכה לשלם (והעובדה שלא שילמה את הסכום שאינו במחלוקת מצביעה על העדר תום לב מצידה), קיימת סבירות גבוהה כי התובעת תזכה בסופו של יום בסכום כסף משמעותי בגין הפרה מתמשכת על פני מספר שנים ומאזן הנוחות נוטה בבירור לטובת התובעת.

המשיבים ישלמו למבקשת סך של 44,000 ש"ח בגין שכר טרחת עורכי דינה.

אנו מתמחים בדיני זכויות יוצרים וקניין רוחני, ליווי חברות וליטיגציה מסחרית. לייעוץ משפטי פרטני הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6910042 או בדוא"ל לכתובת office@anc-law.co.il.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן