על הפרה תורמת בתאטרון

ביום 24.4.12 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בת"א (מחוזי ת"א) 1917/07 הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ נ' החברה לפיתוח תיאטרון מוסיקה, אמנות ומחול חולון בע"מ, מפי כבוד השופטת ד"ר דפנה אבניאלי.

עניין זה נסוב סביב השאלה האם תיאטרון חולון חב בהפרה תורמת בהפרת זכויות יוצרים במוסיקה מוקלטת שהושמעה בו בפומבי טרם הופעת סטאנד-אפ של שלום אסייג, מבלי קבלת הסכמת התובעת להשמעתה ולשידורה (על פי נוסח החוק הישן).

בית המשפט קבע, כי למרות שלא נחתם טרם המופע הסכם בין האמרגן לתיאטרון, הוכח כי נהוג בין הצדדים לחתום על הסכם מהסוג שמטיל על האמרגן את כל האחריות להקבלת רישיונות זכויות יוצרים, וכי כוונת הצדדים הייתה להתקשר בהסכם ולקיים את כל סעיפיו. משהאחריות היא על כתפו של האמרגן (ולא ברור מדוע לא צורף כנתבע) והוכח מסיור בשטח התאטרון כי לתאטרון אין כל שליטה על ציוד ההגברה ואמצעי ההשמעה אין מדובר בהפרה תורמת.

לא זו אף זו – במקרה שלפנינו, התיאטרון לא פעל באופן אקטיבי על מנת לקדם או לעודד את ההפרה. הנתבעת עמדה בכל האמצעים הסבירים על מנת למנוע את ההפרה, ולא התעלמה בפניותיה של התובעת. לא נטען ולא הוכח, כי הנתבעת ידעה כי טרם המופע של שלום אסייג תושמע מוסיקה לפני תחילת ההופעה, מוסיקה שאינה קשורה למופע ואינה חלק אינטגרלי ממנו.

על כן, התביעה נדחתה והתובעת חויבה בהוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דינה של הנתבעת בסך של 20,000 ש"ח.

להלכה בעליון (שוקן) בעניין הפרה תורמת לחצו כאן ולמאמר משרדנו על הפרה תורמת לחצו כאן.

אנו מתמחים בדיני זכויות יוצרים וקניין רוחני, ליווי חברות וליטיגציה מסחרית. לייעוץ משפטי פרטני הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6910042 או בדוא"ל לכתובת office@anc-law.co.il.

 

 

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן