ע"א 1201-11-11 קרימן נ' ניוזרו ישראל בע"מ

ביום 28.5.14 ניתן פסק דינו של בית משפט המחוזי, מפי כבוד השופט גדעון גינת, בערעור על פסק דינה של השופטת חנה ינון בערכאת קמא ובשני עניינים נוספים (ע"א 1201-11-11 קרימן נ' ניוזרו ישראל בע"מ). עניין הערעור נסוב סביב דחיית תביעתו של הצלם רומן קרימן בטענת הפרת זכויות יוצרים על ידי גוף התקשורת ניוזרו בערכאה למטה.

ערכאת הערעור קיבלה את הערעור וקבעה כי ניוזרו הפרה את זכויות היוצרים של הצלם בעשר מיצירותיו.

"על ניוזרו כאתר חדשות עיתונאי היתה החובה והאחריות לברר ולוודא כי התמונות בהן היא עושה שימוש אכן שייכות לגורם לו היא ייחסה בעלות בהן. לא ניתן לקבל את טענת המשיבה, כי סברה בתום לב שהתמונות שייכות למי שייחסה לו קרדיט, כשמדובר באותם 4 צילומים של המערער שהמשיבה ייחסה לעצמה את הבעלות בזכויות היוצרים בהם".

מכיוון שהערעור אוחד עם שתי תביעות נוספות, כשהאחת עניינה דברי לשון הרע שיוחסו למערער כנגד ניוזרו, פסק בית המשפט כנגד ניוזרו חובת תשלום פיצויים לצלם בסך של 16,000 ש"ח, הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך של 8,000 ש"ח.

גילוי נאות: משרדנו ייצג את הצלם בהליכים. לייעוץ וייצוג בזכויות יוצרים הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6910042

לעיון בפסק הדין – ע"א 1201-11-11 קרימן נ' ניוזרו ישראל בע"מ

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. 

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

זכויות יוצרים

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן