דרישת המקוריות בזכויות יוצרים

ביום 27.6.14 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בנתניה, מפי כבוד השופטת יעל קלוגמן בת"א 22000-10-09 שטרית נ' מיסטר ספרינקלר בע"מ. התביעה נסובה סביב הטענה כי הנתבעת משתמשת בלוגו שעיצב התובע עבורה מבלי ששילמה לו את התמורה עבור עבודתו ולפיכך מפרה את זכויות היוצרים שלו ביצירה.

בית המשפט הנכבד חזר על ההלכה כי דרישה מרכזית בבחינה אם יצירה זכאית להגנת זכויות יוצרים היא דרישה של "מקוריות", וכי המקוריות נבחנת בראש ובראשונה בכך שאין מדובר בהעתקה אלא ביצירה שמקורה בטוען לזכות היוצרים וכן נדרשת יצירתיות מינימאלית

בעניין זה, הוכח מן הראיות כי היצירה אינה מקורית והיא הועתקה מתצלום באתר צד שלישי, והאלמנטים בה מהווים חלק מהותי בלוגו שיצר התובע.

לפיכך, תביעת זכויות היוצרים נדחתה והתובע חויב בתשלום הוצאות המומחה וכן בשכר טרחת עו"ד בסך 19,000 ש"ח. מכיוון שהתובע לא דרש סעד של תשלום שכר עבודה, בחר בית המשפט הנכבד, לפנים משורת הדין, ליתן לו סעד של תשלום שכרו בסך 4,500 ש"ח בתוספת מע"מ.

לעיון בפסק הדין המלא – ת"א (שלום נתניה) 22000-10-09 שטרית נ' מיסטר ספרינקלר בע"מ (פורסם במאגרים משפטיים, 27.6.14).

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים. 

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן