פיצוי בגין הפרת הזכות המוסרית

ביום 14.12.2014 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, מפי כבוד השופט רפאל יעקובי בת"א 40707-04-13 רחמני נ' מפלגת הליכוד-תנועה לאומית ליברלית. אותו עניין עסק שני צילומים שצילם התובע בעקבות הזמנה של רכבת ישראל ונעשה בהם שימוש במסגרת שידורי תעמולת הבחירות של המפלגה, לטענתו בשלושה ערוצים שונים.

וכך קבע בית המשפט הנכבד:

1. התביעה הינה לפיצוי בסך של 150,000 ש"ח (50,000 ש"ח כפול 3 הפרות) וכן לצו מניעה. בדיון הקדם הראשון הוסדר עניין צו המניעה לאור שנכתב מפי באכי כוח הצדדים: : "מטרתו של צו המניעה שנתבע הייתה מניעת שימוש עתידי שכן תעמולת הבחירות שבה מדובר הסתיימה. לנוכח הצהרת ב"כ הנתבעת כי לא תשתמש בצילומים שבהם מדובר בעתיד, מוסדר כל מה שקשור בצו המניעה ואין צורך לדון בכך".

2. לא הייתה מחלוקת בין הצדדים כי התובע הוא זה שצילם את הצילומים והוסכם על הגשת סיכומים על יסוד מכלול החומר המצוי בתיק בצירוף דיסק שהתובע רשאי להגיש לעניין מספר ההפרות הנטען, שהנתבעת תוכל להתייחס אליו בסיכומיה.

3. לאור הנסיבות על הנתבעת לשלם לתובע סך של 20,000 ש"ח בגין הפרת זכותו המוסרית בצילומים. בכלל זה קבע בית המשפט כי הנתבעת לא תוכל להיבנות מהטענה כי לא ידעה ולא יכלה לדעת בזמנו שהתובע הוא שצילם את הצילומים. ככל שהייתה מעוניינת לשדר את הצילומים, היה עליה והיה ביכולתה לברר מי הצלם. הנתבעת אינה מפר תמים. בנוסף, הנתבעת לא הוכיחה כי לא נהוג בענף ההפקה והטלוויזיה ליתן קרדיט לסוג מעין זה של צילומים. מנגד ההפרה השתרעה על פני ימים ספורים, אך פעמים רבות, לשניות ספורות – באופן המהווה מסכת אחת של מעשים.

4. בנוסף קבע בית המשפט כי על הנתבעת לשלם לתובע סך נוסף של 7,000 ש"ח עבור הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד דינו.

לעיון בפסק הדין – ת"א (מחוזי י-ם) 40707-04-13 רחמני נ' מפלגת הליכוד-תנועה לאומית ליברלית (פורסם בנבו, 14.12.2014)

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

עורך דין זכויות יוצרים

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן