הפרת זכויות יוצרים וייבוא מקביל

ביום 18.5.2015 היתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, מפי השופט גדעון גינת בת"א 29072-12-12 קיי 1914 (1997) בע"מ נ' אוסטרובסקי ואח'.

אותו עניין נסוב סביב פעולותיהם של נתבעים במסגרת ייבוא מקביל של שואבי קרבי. במסגרת זו עשו הנתבעים שימוש בסלוגן כמעט זהה לייבואן המקביל, כתובות אתרים דומות מאוד וטקסטים דומים עד כדי זהות באתרים שלהם.

עמד על כך בית המשפט:

"כתיבת פסק הדין הצריכה עיון במסמכים שונים שהוגשו לתיק. נתברר כי משימה זו אינה קלה נוכח הדמיון הרב בין הכתובות והאתרים השונים, ואף ביהמ"ש אשר מודע לסוגיה ולקיומן של החברות המתחרות, מצא עצמו מתחבט, פעם אחר פעם, איזו חברה עומדת מאחורי מסמך זה או  אחר."

יבוא מקביל הינו בחזקת פעולה מותרת, שיש בה משום תועלת לשוק ולצרכנים היכולים לתמרן בין אופציות שונות. יש להתיר ולעודד זאת, כל עוד פעילות הצדדים נעשית באופן הגון ובתום לב. האופן בו בחרו הנתבעים לקדם את עסקם, תוך שימוש בכתובות דומות עד מאד, ובתכנים מחקים ו/או לקוחים ישירות מאתר התובעת, אינו מתיישב עם חובתם לפעול בהגינות ובתום לב.

משווק/מפיץ תם לב המבקש להימנע בכל דרך מבלבול והטעיית לקוחות היה בוחר בתכנים שונים ובכתובות אחרות מאלה של התובעת.

בית המשפט נתן לתובעת סעדים של מניעה וצווי עשה וכן חייב את הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובעת פיצוי כולל בסך של 50,000 ש"ח וכן את הוצאות המשפט, ושכר טרחת עורכי דין בסך 20,000 ש"ח.

 

(C) כל זכויות היוצרים שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן