פירוק מרצון 101

במאמר זה אסקור את הפעולות הבסיסיות שעל בעל חברה לנקוט על מנת לפרק את החברה

מדינת ישראל מוצפת בחברות אשר בפועל או למעשה, אינן פעילות ואשר אינן משלמות את האגרות השנתיות לרשם החברות, מסיבות כאלה ואחרות.

מדינת ישראל בשנים האחרונות שמה לה למטרה להילחם בתופעת החברות הרשומות שאינן פעילות עם באמצעות הרתעה והגברת הענישה כלפי חברות שלא מסדירות את חובם לרשם, ועם באמצעות עידוד פירוקן על ידי הקלה בהליך פירוק מרצון וויתור על חלק מהחוב לרשם החברות שנוצר עם השנים.

אם ברצונכם לפרק חברה לא פעילה, בין אם היא חברת יחיד או לא, המסלול הוא פשוט בעיקרו ובעל חברה יכול לבצעו בעצמו, אך עדיף שהליך זה יעשה באמצעות עורך דין, שזה עבודתו ומומחיותו. מסלול הפירוק המהיר ביותר הוא של חברת יחיד, ועל כן, במידה ומדובר בחברה בעלת מספר בעלי מניות מועט, עדיף טרם התחלת הליך הפירוק, להעביר את כל המניות לגורם אחד, בעדיפות לאדם פרטי ולא חברה.

הליך פירוק חברת יחיד מתחיל באסיפה של בעל המניות (והדירקטור היחיד) בהחלטה על פירוק. לאחר האסיפה, חותם בעל המניות והדירקטור על "תצהיר כושר פירעון" בפני עורך דין, בו הוא מצהיר שיש בכוח החברה לעמוד בהתחייבויות שלה. לאחר החתימה, יש לשלוח בקשה לפרסום הודעה על פירוק החברה ברשומות (מומלץ לוודא שהבקשה התקבלה כראוי והיא כוללת את כל המסמכים הנדרשים). מיד לאחר פרסום הודעת פירוק החברה ברשומות, יש לשלוח את תצהיר כושר פירעון יחד עם העתק ההודעה שפורסמה ברשומות לרשם החברות על מנת לקבל את אישורו של הרשם להתחלת הליך הפירוק. במידה וקיימים נכסים לחברה, מעבר לחובותיה, יש צורך להעבירם אל מחוץ לחברה, בהתאם להחלטת בעל המניות. לעניין זה, נכסים יכולים לכלול מניות בחברות אחרות, רכבים, דירות, ציוד משרדי או כל נכס ממשי אחר שבחזקת החברה.

יצוין, כי אם לחברה קיים חוב ברשם החברות, יש אפשרות על פי התקנות לבקש את סילוקו. יש להגיש בקשה למחיקת בחוב בעת שליחת דו"ח הפירוק לרשם, בצירוף מסמכים רלוונטיים בהתאם למצב החברה. כך לדוגמא, במידה והחברה לא ניהלה ספרים ברשויות המס השונות (מס הכנסה ומע"מ), יש לצרף תצהיר מהדירקטורים על אי פתיחת תיקים בתוספת אישורים מרשויות המס על כך. למידע נוסף על הליכי הפירוק השונים (פירוק מרצון בהליך מקוצר, פירוק מרצון בהליך רגיל ופירוק מרצון על ידי נושים) ניתן למצוא באתר רשם החברות.

למשרדנו ניסיון רב בפירוק חברות, ואף בעל שיעור הצלחה לא מבוטל בביטול חובות לרשם החברות ולרשות התאגידים. צרו עימנו קשר ונשמח לסייע גם לכם! אין באמור במאמר משום ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו בשום צורה שהיא.

שתפו את הפוסט:

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן