צרות בגן עדן

הוגש ערעור על דחיית התביעה כנגד לד זפלין בטענה כי הלהיט 'Stairway to Heaven' הועתק משיר אחר.

ההליך בנוגע ל"מדרגות לגן עדן"

להקת לד זפלין חוזרת לבית המשפט. לאחר הליך משפטי בן שנתיים, חבר מושבעים בלוס אנג'לס קבע שלהקת לד זפלין לא העתיקה את השיר 'Stairway to Heaven' משנת 1971 ולא הפרה זכויות היוצרים של הלהקה Spirit ברצועת השיר 'Taurus' משנת 1969.

השיר "מדרגות לגן עדן" נחשב לאחד משירי הרוק הטובים בכל הזמנים, לאורך השנים הוא הושמע בתחנות הרדיו מיליוני פעמים, וככזה שוויו המוערך והתמלוגים שהתקבלו בגינו עולים על עשרות מיליוני דולרים.


כעת אנו מתבשרים שהנאמן של המלחין של 'ספיריט' הגיש ערעור על פסק הדין לערכאת הערעור בארה"ב.

הפרת זכויות יוצרים בשירים

טענות בדבר הפרת זכויות יוצרים והעתקה של יצירות אינן זרות לנוף המוסיקלי. 'כמה ביטים' ואיזה היקף מלל משיר אחר אפשר לקחת, הן שאלות שעולות תדיר – במיוחד בשירי היפ-הופ וראפ ובשירים אחרים המבקשים לעשות סימפול של שירי עבר.

רוצים דוגמא? תקשיבו ל'ביט' של השיר 'Ice Ice Baby' : כמה הביט דומה לשיר 'Under Pressure' של להקת קווין האגדית? הווידאו הבא מדגים.


ומה בקשר לשיר 'My Sweet Lord' של ג'ורג' הריסון מהביטלס (1970) אשר בית המשפט קבע שהפר זכויות יוצרי בשיר 'He’s So Fine' של השיפפונס (1963)?

גם שירים ישראליים "מושפעים" משירי עבר

גם בסצנה הישראלית לא חסרים שירים שספק אם אינם מפרים זכויות יוצרים. כך למשל, השיר האייקוני 'ירושלים של זהב' דומה דמיון רב לשיר הבאסקי "פלו חוספה" אותו שמעה נעמי שמר מפי נחמה הנדל והושפעה ממנו. כך גם 'התקווה' – ההמנון הלאומי – דומה ליצירה מולדובית בשם 'מולדתי' של המלחין בזידיך סמנטה.

ומן העת האחרונה – אחד ההליכים המשפטיים הידועים הוא פסק הדין שניתן במסגרת הליך בוררות בין אריאל זילבר ללהקת הדג נחש. במסגרת זו קיבל הבורר את טענות אריאל זילבר כי העתקת חלק מהלחן בלהיט "ואיך שלא" אל השיר "מה נעשה" מהווה הפרת זכויות יוצרים וחייב את להקת הדג נחש לפצות את אריאל זילבר בלא פחות ממאה אלף שקלים חדשים.

למשרדנו ניסיון רב בייצוג אמנים ומבצעים בהליכי הפרת זכויות יוצרים. נשמח לעמוד לשירותך בכל עת. ניתן ליצור עימנו קשר באחת הדרכים המפורטות כאן © כל הזכויות שמורות. אין במתן אפשרות שיתוף או הפצה של תוכן כדי לוותר או ליתן רישיון שימוש במאמר זה ו/או במי מחלקיו. אין לראות באמור או שאינו אמור במאמר זה משום חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי מחייב ו/או עצה משפטית.

שתפו את הפוסט:

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן