זכויות יוצרים במאמרים

ביום 26.12.2016 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, מפי כבוד השופט מגן אלטוביה בת"א 35352-02-13 אתיקה השקעות בע"מ ואח' נ' דאטה פרו בע"מ. אותו עניין עוסק בטענה להפרת זכויות יוצרים, באמצעות העתקה ושינוי של מאמרים מאתר אחד לאתר.

בית המשפט קבע שהופרו זכויות היוצרים בשני מאמרים ואילו זכויות היוצרים במאמר השלישי, בו נכללים נתונים ופרטים אודות תכניות הלימוד במוסדות, לא הופרו זכויות היוצרים בשים לב להוראות סעיף 5 לחוק זכות יוצרים הקובע כי לא תחול הגנת זכות יוצרים על רעיון, שיטת ביצוע, מושג מתמטי, עובדה או נתון וחדשות היום. עוד קבע בית המשפט כי אין ממש בהגנת הנתבעים  ביחס להפרות אלה (ומקריאת פסק הדין עולה הרושם כי ההגנה התבססה על שקרים ובדותות).

למרות האמור, בית המשפט נתן צווים כמבוקש, פסק פיצוי בסך 3,000 ש"ח בלבד בגין הפרת זכויות היוצרים והוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסך כולל של 3,640 ש"ח.

הערת מחבר הסיכום: סכום הפיצוי וההוצאות שנפסקו בפסק הדין מעוררות תמיהה. מפסק הדין עולה הרושם כי הנתבעת בדתה הגנה וזו הופרכה לחלוטין. דרך הילוך הנתבעת אינו מתיישב עם הפיצוי שנפסק ובוודאי לא עם ניהול הליך מלא בערכאת המחוזי. אני תקווה כי הערעור שהוגש בהליך יישא פרי, ובית המשפט העליון יתווה גישה של הוצאות ראויות בהליכים כגון אלה.

ב"כ התובעים: עו"ד סער גרשוני

ב"כ הנתבעת: עו"ד סער פלינר

לקריאת פסק הדין במלואו: ת"א (מחוזי ת"א) 35352-02-13 אתיקה השקעות בע"מ ואח' נ' דאטה פרו בע"מ

לייעוץ מקצועי של עו"ד זכויות יוצרים וקניין רוחני – צרו קשר:

  • כתובת: אבן גבירול 76 (קומה שנייה), ת.ד. 34046, תל אביב 6134001
  • משרד: 03-6910042
  • תומר אפלדורף: 0545-746312
  • אימייל: tomer@anc-law.co.il
  • פקסמיליה: 03-6910043

(C) כל הזכויות שמורות ל- עו"ד זכויות יוצרים תומר אפלדורף. הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש מסחרי או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן