סמכות מקומית בתביעות צ'רלטון

ביום 23.3.2017 ניתנה החלטתו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, מפי כבוד השופטת אביגיל כהן, בשבתו כבית משפט לערעורים בנוגע להחלטה להעביר את תביעת צ'רלטון מבית המשפט בתל אביב לבית משפט השלום בחיפה (רע"א 17964-03-17 על החלטה בת"א 24759-09-16).

צ'רלטון יושבת בתל אביב. המשיב – מקום עסקו בחיפה והוא שידר לכאורה מערוצי צ'רלטון תוך הפרת זכויות יוצרים. המשיב ביקש להעביר את התביעה לבית משפט שלום בחיפה שכן מדובר בתביעה מכח דיני הנזיקין ולכן התקנות הרלוונטיות הן תקנות 3(א)(1) ו-(א)(5) לתקנות סדר הדין האזרחי.

תובענה שאינה במקרקעין

3.    (א)  תובענה שאינה כולה במקרקעין, תוגש לבית המשפט שבאזור שיפוטו מצוי אחד מאלה:

(1)   מקום מגוריו או מקום עסקו של הנתבע;

(2)   מקום יצירת ההתחייבות;

(3)   המקום שנועד, או שהיה מכוון, לקיום ההתחייבות;

(4)   מקום המסירה של הנכס;

(5)   מקום המעשה או המחדל שבשלו תובעים.

בית המשפט קבע כי צדק בית משפט קמא כאשר העביר את התביעה לחיפה. מדובר בתביעת נזיקין והלכת בית המשפט העליון ביחס למערכות חוזיים – לוי נ' פולג – אינה חלה בעניינו. צ'רלטון חוייבה בהוצאות המשיב ובשכר טרחה בסך 4,000 ש"ח.

לקריאת ההחלטה במלואה – רע"א 17964-03-17 צ'רלטון נ' לוי (23.3.2017)

(C) כל הזכויות שמורות. הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש מסחרי או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן