הסיכונים הנובעים משימוש במודעות דינמיות

בשנה האחרונה גוגל ופלטפורמות נוספות מציעות למשווקים אפשרות לפרסם מודעות דינמיות. מודעות שאינן קבועות, אלא משתנות בהתאם לחיפוש שמבצע הגולש. אלא, ששימוש במודעות דינמיות יכול לייצר סיכונים ובעיות לחברה המשווקת. משרדנו טיפל השנה בעשרות מכתבי התראה ותלונות שנבעו משימוש לא מושכל, או ללא חשיבה מעמיקה, במודעות דינמיות.

מהי מודעה דינמית?

אבל נתחיל מהבסיס. מהי בעצם מודעה דינמית, ומה ההבדל בינה לבין מודעה ממומנת רגילה? כאשר מבצעים חיפוש במנוע גוגל מקבלים מספר תוצאות – תוצאות אורגניות, שאלה כתובות שגוגל סבורה שהן רלוונטיות לחיפוש המבוקש ותוצאות ממומנות (מודעות ממומנות).

אם בעבר המשווק שהיה מעונין בהצגת מודעת פרסומת מטעמו היה קובע שכאשר גולש יחפש "עורך דין זכויות יוצרים" או "עו"ד זכויות יוצרים" יקבל מודעה, נוסח המודעה וכותרתה היה זהה (למשל: "אפלדורף ושות', עורכי דין לשירותך"). האפשרות החדשה למודעה דינמית בעצם מאפשרת למשווק מודעה משתנה, כך שכותרת מודעת הפרסומת תכלול באופן אינהרנטי את מילות החיפוש של הגולש. ובדוגמה שלנו: בחיפוש "עורך דין זכויות יוצרים" נקבל כותרת "עורך דין זכויות יוצרים – אפלדורף ושות', עורכי דין לשירותך" ובחיפוש "עו"ד זכויות יוצרים" נקבל כותרת " עו"ד זכויות יוצרים – אפלדורף ושות', עורכי דין לשירותך".

נו, זה נשמע מצוין. מה הבעיה?

בעבר פרסמנו רשומה על המותר והאסור בקישורים ממומנים (מודעות ממומנות). ברשומה זו הסברנו כי בדין הישראלי מותר, באופן כללי למעט חריגים, להשתמש בשמות של אנשים ובסימני מסחר כטריגר (trigger) להפעלת מודעות פרסומת. אולם, ככלל, לא ניתן לעשות שימוש בסימני מסחר של אחרים במודעת הפרסומת עצמה, שמה הגולש יתבלבל ויוטעה לחשוב כי מודעת הפרסומת היא מטעם בעל סימן המסחר.

וזוהי בדיוק הבעיה עם מודעות דינמיות. משווק שעשה לאורך שנים שימוש בסימני מסחר או בשמות המתחרים כטריגר להפעלת פרסומות מטעמו, ובחר לנסות את אפשרות המודעות הדינמיות, הוביל לכך שגוגל מכניסה את שם המתחרה/סימן המסחר שאינו שייך למשווק לכותרת המודעה הפרסומית של המשווק. פעולה כזו עלולה להטעות את הגולשים, ולהוות הפרה של סימן מסחר.

אז מה עושים?

כאשר מתנסים בטכנולוגיות חדשות ובשיטות שיווק חדשות יש לנהוג בזהירות. לעניין זה התייעצות עם עורך דין מומחה לדינים הרלוונטיים היא אפשרות מייטבית. וכאשר יש ספק – אין ספק. עדיף שלא לעשות שימוש בנכסים של אחרים כדי לפרסם את עצמך.

אין באמור במאמר משום ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו בשום צורה שהיא. לייעוץ פרטני של עורך דין זכויות יוצרים ודיני אינטרנט בנוגע לקישורים ממומנים ומודעות דינמיות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר ונשמח לסייע.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן