זכויות יוצרים בצילום מזג אויר

ביום 19.5.2016 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום, מפי כבוד השופט אהוד שוורץ, בת"א 11451-03-15 כרמון ואח' נ' קו מנחה שירותי מידע ותקשורת בע"מ ואח'. עניינה של התביעה בשימוש לא מורשה בצילום שצילם התובע בנוגע לאירוע מזג אויר, וכן בהוצאת דיבה ולשון הרע.

וכך קבע בית המשפט בנוגע לשאלת זכויות היוצרים:

(1) העובדה כי התמונה הועלתה לאינטרנט, באופן המאפשר גישה לכל גולש ברשת, אינה מעלה ואינה מורידה לעניין זכויות התובע בתמונה. לתובע זכויות יוצרים בצילום שצילם.

(2) הנתבעים 2 ו-3 פנו לצלם אחר וביקשו את אישורו לעשות שימוש בתמונה. אישור זה שניתן על ידי הצלם מספק ביחס לאותו שלב, ולא ניתן היה לצפות מהנתבעים לבצע חקירה מקיפה נוספת מעבר לבדיקה שבוצעה.

(3) בית המשפט קיבל את טענות העובדה של נתבע מס' 4 בנוגע לדרך בה יצירת הצילום של התובע התגלגלה לידיו, וקבע כי העלאת הצילום לפייסבוק הציבורי שלו לא נועדה למטרות רווח. ביחס לנתבע זה, קבע בית המשפט שהתובע, באופן שהעלה את התמונה בפורום רב משתתפים, וכאשר לנתבע לא היה כל יסוד להניח שנדרש אישורו לענין זכות היוצרים, וכאשר הגיעה אליו במסגרת קבוצת ווטסאפ של מתענינים בתחום, בה מועלים מדי פעם תמונות מסוג זה, ולא נדרש קרדיט בגינן, שהתובע, הגם שבעל הזכות בתמונה, זנח את זכותו בענין.

(C) כל הזכויות שמורות לאפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.

הסיכום אינו ממצה ואין להסתמך עליו או לעשות בו כל שימוש או לראות בו ייעוץ משפטי מכל מין וסוג. שימוש ב-RSS נועד לנוחות קריאה עבור גולשי האתר בלבד ואין לראות בו משום ויתור או הרשאה לעשיית שימוש במי מן התכנים ו/או הזכויות של אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים ללא קבלת אישור מפורש מראש ובכתב.

שתפו את הפוסט:

דילוג לתוכן